Mazlík navždy

Je několik symbolů v historii automobilismu, které se staly synonymem doby. A je to tady Volkswagen Transporter slaví 70 let Auta-vykup. Dobrodružství, válečné události a vůbec, chlapáctví si již navždy pro sebe ukradl JEEP a nikomu už nikdy toto místo v historii nepřepustí, ale je zde jedno autíčko, které zcela určitě vyvolá úsměv a již jeho tvář nás naladí na pohodičku a touhu poznávat neznámé, ale v pohodičce, bez důležitosti, https://support.google.com/mail/answer/186543%3Fhl%3Dcs jakou má maximální rychlost, maximální výkon, krouticí moment a kdovíjaké parametry, kterými moderní automobily uvádějí v úžas. Řeč je o symbolu hnutí Hippies, Volkswagenu Transportér, který slaví 70 let, od svého vzniku.

hippies

Neuvěřitelně jednoduchá konstrukce, byla po druhé světové válce výhodou, starosti s pasivní a aktivní bezpečností ještě nebyly na světě a vzduchem chlazený motůrek, měl jediný úkol dopravit majitele i s nákladem tam, kde potřebuje a bez starostí. Základ autíčka byl v jeho legendárním bráškovi, Broukovi. Ten přes všechny jeho úžasné vlastnosti, měl rezervu v tom, co je schopen odvézt, mimo pasažérů. Toto Transportér odstranil a jeho neuvěřitelná variabilita a snad nepřeberné množství karosářských variant, oslovila milióny uživatelů, snad na všech kontinentech. Nenáročnost na údržbu a možnost oprav s kladivem a šroubovákem ve spojení se vzduchovým motorem, vedly k jeho legendární, s odpuštěním blbuvzdornosti.

bydlík

Jak jsme již zmínili, Transportér se stal, hlavně v provedení mikrobus symbolem hnutí Hippies a pomalovaný květinkami a prosycený láskou, křižoval neúnavně v Americe, přes celý kontinent, tam a zpátky. Toto je viditelná zásluha Transportéru. Ta méně viditelná, je ta, že pomáhal motorizovat ve svých variantách, valníčků a dodávek, celý svět. Dal řemeslníkům, malým dopravcům a kdoví komu ještě, úplně nové možnosti mobility, při vykonávání jejich živobytí. Cena. To byla jedna ze základních věcí, která umožnila, tak obrovské rozšíření a oblibu, tohoto mazlíka. Jak by se ale dnes podivili tvůrci legendy, kdyby viděli ceny prvních Transportérů, pod označení T 1. Už i v Čechách není výjimkou cena milión Korun a dál. Toto, je snad jediné méně pozitivní, co o něm můžeme říci.