Člověk si nevybere dobu, do které se narodí. Dlouhou dobu jsme si ani neuvědomovali, jaké máme štěstí, že žijeme právě nyní. Žádná válka, jen vzdálené chrastění zbraněmi. Podnikatelé rozjeli své projekty a kromě jiného dost kladli důraz na to, jak vypadají. Před konkurencí, před spolupracovníky. Dařila se rozvíjet a vzkvétat firemní kultura. Sice to spolykalo nějaké peníze, ale zdroje se vždy našly.

Je tohle nutné?

Jenže jak to vypadá, zdroje pakliže ještě nevyschly tak vysychají. Všichni budou muset začít šetřit. Jako první na řadu škrtů půjdou zbytné výdaje. Dotkne se to samozřejmě zaměstnanců, dotkne se to nevýrobních prostředků. Jednou z možností nemalých úspor, alespoň pro malé firmy, je zrušení kanceláře.Na kancelář bývá většinou navázáno sídlo společnosti. Je to místo, kde lze podnikatele dohledat, je to místo, kde mu lze doručit poštu, je to místo, které je zapsáno v Obchodním rejstříku.

V dnešní době je kancelář ale zároveň i místo, které vytáhne podnikateli z kapsy nemalé peníze. Dá se předpokládat, že průměrná cena kanceláře se pohybuje kolem 350 Kč za metr čtvereční. I u maličké kanceláře disponující plochou kolem 110 m2 jde měsíčně o téměř 40 tisíc. Roční náklady na své „reprezentativní“ prostory jsou tedy ve výši malého, dobře vybaveného, osobního automobilu. A náklady za plochu nejsou tím jediným, co peníze podnikateli odčerpá. V kanceláři, přece musí být i nějaká ta pracovní síla, která také něco stojí. Myslím, že je možné v součtu hovořit o minimálně milionu ročně. Když se tohle zruší, výrazná úspora je na světě.

Úspory

Jak? Pokud můžete pracovat v režimu home office, zrušte kancelář a zařiďte si virtuální sídlo firmy v Ostravě. Poslouží pro zápis do Obchodního rejstříku a zároveň nahradí nejdůležitější funkci kanceláře, a to je příjem pošty. V rámci virtuálního sídla vám bude veškerá pošta notifikována a ukládána pro pozdější vyzvednutí. Na rozdíl od klasické kanceláře, náklady na tu virtuální nejsou v řádech statisíců a milionů, ale na úrovni stokorun. A to je úspora jak má být.